Com estalviar diners en menjar fent un Interraíl

Ja he tornat de vacances, i com em suposo que a la majoria de vosaltres, m’inunda una profunda depressió post-vacacional. Tot i això, he decidit que us vull explicar l’Interraíl que vaig fer per Europa aquest Juliol, i què vam fer per estalviar diners en el menjar.

El trajecte va durar 22 dies i ens vam desplaçar en tren. La ruta va ser: Barcelona - Perpinyà - París - Berlin - Cracòvia - Praga - Rijeka - Split - Brâc -Venècia - Niça - Barcelona.

La intenció principal del viatge era gastar el mínim possible; som joves i de moment encara no prioritzem la gastronomia per descobrir un país. I que quedi clar que això ho escric a contra cor, perquè m’agradaria, i molt, poder provar tots els plats tradicionals de cada país que visito, però la necessitat d’estalviar m’ho impedeix. Tot i això, sempre procuro provar una cosa nova vagi on vagi.

Des d’un primer moment portàvem controlat el tema dels àpats. Sovint et despistes i se’t en van els ulls amb la gastronomia. Teníem molt clar que dur a terme una bona dieta durant un viatge és la base de poder-ne gaudir en la seva totalitat, i és per això que vam decidir que havíem de menjar bé. I quan dic bé em refereixo a la quantitat que ingeríem, i no a les calories, perquè això va ser una mica impossible de controlar.
La majoria d’albergs que vam triar tenien cuina, per tal de poder comprar els àpats al súper, cuinar-los, i estalviar-nos molts diners que, al cap i a la fi, els haguéssim invertit en restaurants on ens hi haguéssim deixat la butxaca.

Gràcies als diners que ens vam estalviar, vam poder comprar alguna cosa típica a cada ciutat, i a més un cop vam arribar a Venècia vam poder menjar a un bon restaurant que ens havien recomanat. Crec que és un dels àpats que més he gaudit viatjant. Vaig menjar unes “tagliatelle” mar i muntanya que estaven delicioses. Tenien aspecte de tallarines amb tomàquet, però el gust era a marisc i em va encantar. A més, vam compartir una pizza "quattro stagioni" que també estava per llepar’s-en els dits.

En resum, per aquells com jo que necessiten estalviar diners quan viatgem, us recomano anar a restaurants quan us els hagin recomanat o quan estigueu segurs de que seran bons i faran honor al menjar del país on sou.